6 februarie 2013

Despre afaceri...

Anticiparea este cel mai mare avantaj... în afaceri şi în viaţă, când îţi ştii calea ştii ce urmează, când ştii ce urmează te afli cu un pas înaintea jocului... Dacă nu poţi anticipa ce se întâmplă de fapt? Reacţionezi la acel eveniment iar în afaceri dacă reacţionezi... ghici ce? Vei face parte din procentul de 90%... care dispar în primii 5 ani... Dacă nu anticipezi vei reacţiona în loc s a acţionezi...
 De ce unii ştiu atât de multe şi de ce pot atât de multe de ce pot sparge bariere şi desfiinţa mituri limitative? Pentru că au balls... Au curajul de a trece peste şi de a-şi pune mintea la contribuţie, realizează că mintea este un instrument care uneori trebuie păcălit, forţat, etc. Cândva cineva undeva a avut curajul să-i spună unui lider pe o anumită piaţă ca a inventat produsul de care compania lui are nevoie să crească, preşedintele companiei i-a spus... ok adu-mi produsul în trei săptămâni... Din momentul acela omul nostru a ştiut că indiferent de condiţii chiar va trebui să-l inventeze... În trei săptămâni! Habar nu avea dacă va funcţiona său... şi totuşi... 


90% din oamenii de afaceri n-au balls nu risca şi nu investesc...

Viaţa ne este controlată de decizii... deciziile ne fac prosperi sau nu! Ce face pe cineva de succes în afaceri nu este numai vânzarea... Vânzările aduc bani şi atât... A avea o afacere înseamnă să ai susţinere din partea clienţilor tăi, înseamnă că acei clienţi să se bucure de serviciile tale să devină fanii afacerii tale, este o chestiune dincolo de bani, devine o chestiune de valoare sentimentală de creştere personală... De aceea milionarii lumii încă sunt în business.. Ar putea să se lase oricând dacă ar gândi doar financiar...

Ce te poate face prosper? Ce te poate ţine toată viaţa în această zonă? Adu oamenilor în viaţa lor valoare, oferă mai mult decât oricine altcineva, dedică-te acestui ideal... Publicitatea nu mai vinde foarte mult în ziua de azi... decât dacă este ceva şocant, nou sau mai ştiu eu... Cea mai bună formă de reclamă este un om care-i spune altui om acesta firma oferă cel mai bun produs pe care-l poţi găsi...

Primul pas pe care trebuie să-l faci este să ştii exact unde te afli.. Apoi vei avea nevoie de o hartă a afacerii tale. Am văzut planuri de afaceri pe cinci ani... Raportat la existenţa umanoidă din acest moment este o idioţenie... De ce? Pentru că lumea în care trăim se schimbă rapid, n-ai nici cea mai mică idee ce naiba se va întâmpla în cinci ani...

De ce o hartă? O hartă înseamnă că tu înţelegi teritoriul în care te afli înţelegi ce se întâmplă unde se întâmplă. Cu acea hartă te poţi asigura că vei ajunge acolo unde te-ai pornit... Trebuie să iei avantajul iernii nu să o laşi să te îngheţe.

O altă perspectivă în afaceri este că trebuie să te îndrăgosteşti de clienţii tăi şi nu de produsele sau serviciile tale... dar înainte de te îndrăgosti de clienţi trebuie să-i cucereşti, şi pentru asta ai nevoie de strategii inovatoare, poate sună ciudat dar prin intermediul acestor strategii oamenii mici au devenit oameni mari în vremuri destul de dificile din punct de vedere economic... Un mare om de afaceri spunea că într-o afacere două cuvinte fac diferenţa... Inovaţia şi marketingul... Dar ce înseamnă aceasta inovaţie? Înseamnă să găseşti o cale prin care să satisfaci nevoile oamenilor înseamnă să găseşti o cale prin intermediul căreia să aduci valoare în viaţa fiecărui om... fiindcă ajutând oamenii să obţină ce vor, ei te vor ajuta la rândul lor să obţii ce vrei, este un schimb corect care duce la evoluţie...
Inovaţia poate însemna să aduci valoare în viaţa clienţilor tăi în diferite noi moduri...

Ce companii întotdeauna câştiga? Cele care au cele mai bune produse sau cele care au cel mai bun marketing? Există în lume produse mai gustoase decât ale celor de la Mc. D? Logic! Dar când vine vorba de marketing cei de acolo sunt pe val. Nu produsul cel mai valoros rezista ci cel mai bine vândut!

Acum 15 ani un om trebuia să vadă reclamă la un produs de cam 4 ori ca să-l convingă să încerce... Acum un omuleţ tre să vadă acelaşi produs de 16 ori pentru a-ţi deveni un potenţial client...

Fără inovaţie nu ai un bun marketing fără marketing bun nu ai vânzări.. fata vânzari nu ai afacere...

Ar mai exista o greşeală de succes... Majoritatea oamenilor pe care-i ştiu fug de finanţe, vor să ia bani dar când vine vorba de planificări cheltuieli dări sau mai ştiu eu ce lasă asta în grijă altora. Câţi oameni de afaceri stau o zi pe lună lângă contabilul lor pentru a înţelege ce se întâmplă cu creaţia lor? Câţi se pricep la cifre? De aceea 90% din afaceri mor!


 Pentru a fi antreprenor trebuie să ai mentalitatea şi abilităţile necesare nu doar intenţia de a eşua subit învinuind sistemul său mai ştiu eu ce...

Afacerile sunt un joc care este menit să atingă succesul.. şi îl ating.. Începătorii eşuaţi trag concluzii ca nimic nu funcţionează şi dau vina pe oricine altcineva, în loc să iasă cu învăţăminte din acel eşec aduna doar frustrări...

"Ceea ce adesea oamenii numesc soartă nu sunt decât propriile lor acţiuni prosteşti!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu