6 mai 2012

Etapele invatarii

Procesul de invatare cuprinde patru etape principale:

1.incompetenta inconstienta, nu stii si nu stii ca nu stii...daca acum practici eficient o activitata aminteste-ti ca acum o vreme nici macar nu stiai de existenta ei daramite sa o si pui in practica...

2.incompetenta constienta...nu stii si esti constient ca nu stii....sa spunem ca incepi scoala de soferi abia inveti sa pleci de pe loc sa faci o parcare etc. esti constient ca nu te descurci prea bine, dar progresezi repede.

3.competenta constienta...acum deja posezi abilitatea de a sofa, stii si stii ca stii, trebuie sa te concentrezi la ceea ce faci dar iese, este o faza in procesul de invatare care aduce multe satisfactii, dar evolutia catre urmatoarea etapa e putin mai dificila.

4.competenta inconstienta...stii dar nu stii ca stii...acum practici activitatea respectiva in mod automat, nu te mai deranjeaza radioul nu te mai gandesti la pedale schimbator etc. poti purta o comversatie iti setezi directia in care vrei sa mergi si  totul se produce automat. Acesta este scopul invatarii sasa transferi cat mai mult dintr-o abilitate, in domeniul inconstientului astfel incat constientul tau sa fie liber sa faca altceva.

A cincea etapa ar fi Maiestria....

maiestria este mai mult decat competenta inconstienta pentru ca are o dimensiune superioara de ordin estetic. Nu numai ca esti eficient dar esti si elegant, lucrurile incep sa vina de la sine si cu un flux constant, cand privesti un maestru totul ti se pare simplu.


Curaj, sarm si atitudine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu